Betingelser og Vilkår


BETINGELSER OG VILKÅR


 

 

Generelle vilkår

Først og fremst, tusen TAKK for at du vil handle på PenePiker.no og for at du vil være med oss å forsøke å utgjøre en positiv forskjell og være med på å støtte opp om våre samarbeidspartneres gode etiske holdninger og initiativ rundt om i verden.
Før du bestiller er det fint om du tar deg tid til å lese igjennom våre brukerbetingelser og vilkår for handel. Ingenting skummelt, men rett og slett fordi vi ønsker at du skal ha best mulig oversikt over hva våre rutiner og betingelser er.
Ved bestilling og kjøp av produkter har du samtidig akseptert og godkjent de gjeldende betingelser (merk at disse betingelsene kan bli endret eller oppdatert uten varsel, men det vil alltid være de gjeldende betingelsene på kjøpetidspunktet som gjelder for din ordre).

 

Registrering

Det er valgfritt om du ved kjøp vil opprette en konto hos oss. Alle dine opplysninger ved opprettelse av en konto vil bli kryptert og lagret på en sikker måte, og vil ikke være tilgjengelige for uvedkommende. Ta godt vare på passordet ditt for din egen sikkerhet slik at ikke uvedkommende kan misbruke brukernavnet ditt og din konto. Passord velger du selv når du oppretter kontoen.

Vi kan ikke inngå avtaler med mindreårige. Det vil si at dersom du er under 15 år så må vi få en godkjenning av en av dine foresatte fordi en bindende kjøpsavtale kan kun inngås med personer over 15 år. Kredittkjøp, i praksis å betale med kredittkort, kan kun gjennomføres av personer over 18 år og forutsetter at du har en kredittkortavtale med din bank eller ditt kortselskap.

 

Adresseendring

Av sikkerhetsmessige årsaker må du selv legge inn og eventuelt passe på å endre din adresse på din  ”Min Konto” side. Adressen du velger som standardadresse vil bli brukt som standard faktura- og leveringsadresse ved fremtidige kjøp, men vil ikke påvirke allerede eksisterende ordre. I utgangspunktet sendes alle pakker til leveringsadressen som er lagret på ordren når din innbetaling registreres.
Du kan selv velge ønsket leveringsadresse når du går til kassen.
Skulle noe endre seg i siste liten, ta kontakt med oss, og vi vil gjøre det vi kan for å hjelpe deg.

 

Betaling

Hvordan du ønsker å betale velger du under utsjekkingen. Vi kan tilby deg å betale med VIPPS, med NETS via betalingsløsningen Netaxept, eller med PayPal.
Dette er alle sikre betalingsløsninger hvor dine kortopplysninger ikke blir sendt videre til nettbutikken.
Ved bestilling vil kjøpesummen kun bli reservert på din konto, og ingen penger vil bli trukket før du har motatt en leveringsbekreftelse fra oss om at din ordre er fullført og at en vare er på vei fra oss til deg.
For mer informasjon rundt levering se punktene Frakt og Levering under eller følg link: Frakt og Levering.

Dessverre kan vi ikke tilby betaling på faktura, og bare i særtilfeller sender vi varer i oppkrav.
Ta eventuelt kontakt med oss dersom du av en eller annen god grunn skulle ha spesielt behov for akkurat dette.

 

Salg

Salgsvarer selges til angitt pris i gjeldende salgsperiode eller så langt lageret rekker.

 

Frakt

PenePiker.no tilbyr gratis frakt på alle ordre med levering til hele Norge, med unntak av til Svalbard og Jan Mayen.
Vi vil alltid sende våre pakker med sporingsnummer slik at du kan følge med på hvor pakken er og når den blir levert.
Vi sender i utgangspunktet alle våre pakker med Posten/Bring, og din pakke vil bli utlevert ved ditt nærmeste postkontor eller post utleveringssted, med mindre den er av en slik størrelse at den passer i postkassen.

 

Leveransevilkår

I utgangspunktet må du ha leveringsadresse i Norge, men skulle du bo i utlandet, eller du skal sende noe i gave til noen som bor i utlandet, ta kontakt  med oss på kundeservice@penepiker.no så skal vi selvfølgelig gjøre det vi kan for å hjelpe deg.

 

Leveringstider

Vi vil til enhver tid gjøre det vi kan for at din ordre skal bli levert så raskt som mulig!
Normal leveringstid vil ligge på fra 1-12 arbeidsdager ettersom hvor i Norge du bor, og hvilke produkter du bestiller. Dersom du bestiller noen varer med kort leveringstid (normalt 1-3 arbeidsdager) og en eller flere varer med lang leveringstid (opp i mot 12 dager), vil vi splitte din ordre opp og sende deg det med kort leveringstid først.

Normale leveringstider ut ifra merker:
Purpose Jewelry: 1-5 arbeidsdager
Samesky: 5-10 arbeidsdager
Hipsters for Sisters: 1-5 arbeidsdager
Wilby: 1-5 arbeidsdager
PAWJ: 4-10 arbeidsdager
NAE Vegan: 4-8 arbeidsdager
FAIR: 4-8 arbeidsdager
VOTCH: 4-8 arbeidsdager

 

Leveringsbekreftelse/Sporingsnummer

Når du bestiller hos oss vil du umiddelbart etter bestilling motta en ordrebekreftelse på mail. Deretter vil du i løpet av 1-2 arbeidsdager motta en mail med mer nøyaktig informasjon om når din ordre forventes å kunne leveres (normalt innenfor 1-12 arbeidsdager).
Når varene dine sendes fra vårt lager vil, som nevnt ovenfor under punktet Betaling, ordrebeløpet trekkes fra din konto, og du vil motta et sporingsnummer fra oss på mail.
Når du mottar sporingsnummeret vil din pakke normalt være 1-5 dager unna levering ettersom hvor i Norge du bor og størrelsen på din bestilling. Skulle noe være uklart, send oss gjerne en mail på kundeservice@penepiker.no.

 

Utlevering

Vi tar som utgangspunkt at du venter spent og begeistret på din ordre, og dermed at du følger ivrig med på når din forsendelse ankommer ditt postkontor/utleveringssted.
Vi, PenePiker.no, kan dessverre ikke være ansvarlig for utlevering av din leveranse etter at du har fått melding om at den er ankommet ditt utleveringssted.
Det er ingen bråhast med å hente pakken, men henter du den ikke innen 14 dager så vil den bli automatisk returnert til oss, og beklageligvis vil dette skje på din kostnad og det vil i tillegg dessverre påløpe et gebyr på 200,- kr som trekkes fra ditt innbetalte beløp. Det resterende innbetalte beløp vil selvfølgelig så rask som mulig bli kreditert det kortet du brukte ved betaling eller via PayPal/Stripe dersom du valgte det som betalingsløsning.

 

Angrerett

Skulle du av en eller annen grunn angre på ditt kjøp hos oss, så beklager vi dette på det sterkeste (Er det noe vi har gjort? Si ifra på admin@penepiker.no).
Ønsker du å benytte deg av din angrerett, ber vi om at du kontakter oss på kundeservice@penepiker.no for å avtale en retur av varen og at du fyller ut og returnerer til oss angrerettskjemaet du fikk som vedlegg i mailen fra oss med leveringsinformasjon.
Dersom du velger å benytte deg av din angrerett er det dessverre slik at du belastes for returkostnaden, Det resterende beløpet vil så raskt som mulig bli kreditert til din konto.
Les evt mer om angrett og finn angrerettsskjema her.

 

Skadde sendinger

En av oss i PenePiker.no vil alltid kontrollere din vare før den sendes til deg.
Dersom du imot formodning allikevel skulle komme til å motta en skadd forsendelse, ta kontakt med oss så snart du bare kan på kundeservice@penepiker.no , innenfor 48 timer, så vil vi hjelpe deg, og vi finner vi en løsning ut ifra hva som eventuelt skulle ha skjedd med produktet.

 

Vareinformasjon

Vi vil til enhver tid gjøre vårt aller beste for å gi deg korrekte produktopplysninger, men vi er bare mennesker, og vi ber vi deg ta forbehold og ha overbærenhet med oss dersom vi ved en feil skulle ha gitt en feilaktig produktbeskrivelse. Vi ber også om at du tar forbehold og har forståelse om at det av ulike årsaker kan være bli tomt på lager for enkelte produkter som ligger ute på vår side, dette fordi at til tross for at vi til enhver tid gjør så godt vi kan for å sørge for å holde vår lagerstatus oppdatert, så hender det at vi litt for sent, ifht når du plasserer din ordre, får melding fra våre leverandører om at et produkt er utsolgt eller ikke tilgjengelig. Skulle dette skje, beklager vi selfvølgelig det på sterkeste, og vi vil snarest mulig kontakte deg med informasjon om at det bestilte produktet dessverre ikke kan leveres, evt med tilleggsinformasjon om når det kan forventes å kunne bli levert igjen, slik at du kan velge om du ønsker å sette din ordre på vent til produktet blir tilgjengelig, eller om du ønsker å kansellere den.

 

Copyright

Alt innhold på vår nettside, www.PenePiker.no er PenePiker.no Co/BeTheICON sin eiendom, og er beskyttet etter opphavsrett, markedsførings- og varemerkelovgivning. Vær snill å ikke last ned, kopier eller på annen måte benytt deg av varemerker, firmanavn, produktnavn, informasjon om produkter, herunder beskrivelse av produktene, bilder/grafikk, design og layout og annet innhold på sidene uten at du har sendt oss en forespørsel på hei@penepiker.no for å høre om  dette er greit, med mindre du vet at det er tillatt etter gjeldende lovgivning.

 

Reklamasjon og Angrerett

En av oss i PenePiker.no vil alltid kontrollere dine produkter før de sendes til deg.
Skulle du allikevel, innenfor en periode på 24 måneder, oppleve noe du mener er en skade, feil eller mangel på en vare, så har du i henhold til kjøplovens bestemmelser reklamasjonsrett innenfor dette tidsrommet.
Vi ber om at du sender henvendelser som  gjelder reklamasjon skriftlig til oss på kundeservice@penepiker.no , og vi vil komme tilbake til deg så snart som mulig for å løse saken.
Det smarteste er om du unngår å sende en vare i retur til oss før vi har hatt en dialog om dette, slik at vi unngår potensielle misforståelser eller at det påløper unødvendige returkostnader.

 

Angrerett og Angrefrist – Generell informasjon

Forbruker kan gå fra avtalen uten å oppgi noen grunn innen 14 dager etter at selger har oppfylt sin opplysningsplikt iht. angrerettloven og varen og angrerettskjema er mottatt.

Forbruker må gi melding til selger dersom angreretten benyttes. Fristen anses overholdt dersom meldingen er sendt innen fristens utløp. Det stilles ikke formkrav til meldingen, men denne bør av bevismessige årsaker være skriftlig.
Vi anbefaler deg på det sterkeste å sende melding om dette til kundeservice@penepiker.no. Angreskjema vil du få som vedlegg når vi kontakter deg med leveringsinformasjon for din ordre, men du kan også finne det her.

Angrerettloven griper ikke inn i rettigheter du har etter blant annet kjøpsloven hvis det skulle oppstå mangler. Dersom du beholder varen kan du på visse vilkår kreve prisavslag, omlevering (ny vare), eller heve kjøpet og få kjøpesummen tilbake.

Hvis du benytter deg av angreretten innen fristen skal du ha tilbake det du har betalt for varen. Varen skal sendes tilbake til selger før oppgjør finner sted. Returkostnader må du dekke selv, med mindre selger har misligholdt avtalen eller selger i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare fordi den bestilte vare ikke var tilgjengelig.

Angreretten forutsetter at varen kan leveres tilbake i vesentlig samme stand og mengde. Det vil si at du kan ikke angre kjøpet hvis du har brutt forseglingen på produkter til personlig pleie, eller du har revet av merkelapper på klær, smykker, vesker og sko eller liknende.

 

Reklamasjon – Generell informasjon

Hvis det oppdages en feil eller mangel må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget eller burde ha oppdaget den gi selgeren skriftlig melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Fristen for å reklamere er likevel ikke kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen. Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok produktet. Dersom produktet eller deler av det ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre er fristen for å reklamere fem år. Hvis forbrukeren ikke reklamerer i tide tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende.

En mangel som viser seg innen seks måneder etter at forbrukeren overtok risikoen for produktet (normalt leveringstidspunktet) skal formodes å ha eksistert ved risikoens overgang.

Dersom det foreligger en mangel ved produktet, og forbrukeren har reklamert innen de nevnte fristene, kan forbrukeren gjøre gjeldende følgende:

Holde kjøpesummen tilbake
Under visse forutsetninger velge mellom retting og omlevering
Kreve heving av kjøp dersom mangelen ikke er uvesentlig
Kreve erstatning

Dersom selgerens retting eller omlevering vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke blir avskåret fra å bruke produktet har forbrukeren under visse forutsetninger rett til å kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Som hovedregel har selgeren ikke krav på å foreta mer enn to forsøk på retting eller omlevering for samme mangel.

Har du ytterligere spørsmål om angrerett, angrefrist eller reklamasjoner, noe vi håper ikke skal bli nødvendig, kan du selvfølgelig kontakte oss på kundeservice@penepiker.no.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

BeTheICON-Logo

 

 

 

 

 

 

 

Comments are closed.